معنای مراقبه چیست؟ لوازم مراقبه کدامند ؟

1.اسلوب صحیح مراقبه و فواید و سودمندی حاصل از آن.

2.روش های غلط در مراقبه و زیانباری حاصل از آن.

3.ملزومات مراقبۀ سودمند.

4.اهمیت شناخت مزاج در مراقبه با مراجعه به طبیب .

5.ضرورت اعتدال مزاج هنگام مراقبه .

6.ضرورت آموختن علم عرفان قبل از مراقبه.

7.دستورات ضروری در انجام مراقبه.

8.ضرورت پرهیز از حبس نَفَس در مراقبه هنگام غم و اندوه .

9.آموزش و تعلیم یافتن نحوۀ صحیح مراقبه ، تحت نظر استاد کامل (راهنمای بی ادعا) صورت پذیرد.

10.اهمیت معنا دار بودن کلمۀ مورد تمرکز در مراقبه (اسمی از اسماء الله باشد).

11.میزان و مدت مراقبه.

12.البسۀ مراقبه (نوع لباس در مراقبه ).

13.خطرات یبوست در ایام مراقبه .

14.نحوۀ نشستن در مراقبه.

15.جهت نشستن در مراقبه .

16.محل و مکان مراقبه.

17.ضرورت پاکی و طهارت در محل و مکان مراقبه .

18.عطسه ، سرفه و اخلاط، آفات مراقبه اند.

19.شدت یافتن شهوات از اثرات وضعی مراقبه اند.

موسیقی این ترک از گروه یارسان و خواننده آن سید آرش شهریاری می باشد

 رسالۀ «مواعظ»

دو منبر از منابر کیوان است در بمبئی

(در بیان معراج روحانی و جسمانی)

و

«شرح تذکر مسیح (ع) دربارۀ صفات لازمۀ همنشین »

اثر عباس کیوان قزوینی 

در تهران منتشر شد

دستور سکوت حسین و ایجاد آب در صحرای کربلا به قدرت ولایت مطلقۀ کلیۀ حسین (ع)

موضوعات:

  1. هیاهو کردن یزیدیان در حین سخنان حسین (ع) و دستور سکوت امام حسین در روز عاشورا
  2. امام حسین (ع) به قدرت ولایت مطلقۀ کلیۀ سه مرحله در صحرای کربلا آب ایجاد می کند.
  3. اجازه خواستن زعفر (پادشاه گروهی از جنیان) از امام حسین (ع) برای مشارکت در جنگ و به شکست کشاندن سپاه ابن زیاد، و اجازه ندادن امام حسین (ع) به او.
  4. تسلیم قضا و قدر بودن امام حسین (ع) ، با وجود تمامی قدرت های الهی که در اختیار داشت.
  5. امام حسین (ع) در شب عاشورا رو به همراهان خود نموده ، می گوید: از تاریکی شب بهره مند شده راه خود بگیرید و بروید. من بیعتم را از شما برداشتم سپس چراغ را خاموش نموده، چشم بسته ، سر بر زانو نهاده ، عبا بر سر می کشد.
  6. نمایاندن جایگاه آخرتی یاران ثابت قدم ، پس از شهادتشان میان دو انگشت سبابه و وسطیٰ توسط امام حسین (ع).
  7. ترک کردن برخی افراد امام حسین (ع) را در شب عاشورا.
  8. دستور سکوت سبب سلب حرکت از موجودات و مخلوقات و خاموشی در نظام منظومۀ شمسی می شود.
  9. بی حرکت و بیصدا شدن همه موجودات و مخلوقات با دستور سکوت امام حسین (ع) در روز عاشورا.
  10. معرفی امام حسین (ع) خود را، قبل از آغاز رویارویی ، به قصد آنکه شخص یا اشخاصی از لشگر ظلم و تاریکی به سمت روشنایی و هدایت رهنمون شود.
  11. ترس از تأثیر کلام امام حسین (ع) باعث ایجاد هیاهو و سر و صدا به راه انداختن یزیدیان گشت.
  12. حبس نفس سبب طول عمر می گردد.
  13. مشاهدۀ علی اکبر (ع) حضرت رسول اکرم (ص) را و نوشیدن آب از دست حضرتش در واپسین دقایق زندگانی اش.
  14. استقبال پیغمبر اکرم (ص) از شهدای کربلا.
  15. ملحق شدن ارواح شهدای کربلا به محمد مصطفی (ص).
  16. تفویض اداره امور عالَم به خلیفة الله حائز مقام ولایت مطلقۀ کلیّه.
  17. خزائن الاهیه و امکان تصرف در آن توسط ولی الله .
  18. ننوشیدن آب توسط ابوالفضل العباس در شریعه و گفتن آنکه: زندگی بعد از امام حسین (ع) توهین به من است.
  19. یکی شدن نهر زندگانی ابوالفضل العباس به دریای زندگانی امام حسین (ع).
  20. همراهی با امام حسین (ع) با نسبت خویشاوندی و قومی میسر نیست.
  21. با خبر شدن امام حسین (ع) از شهادت مسلم بن عقیل در ثعلبیه .
  22. بازگشت عده ای از همراهان امام حسین (ع) بعد از خبر بیعت شکستن کوفیان از زباله.
  23. «هدف وسیله را توجیه می کند»، منش و مرام امام حسین(ع) نبوده و نیست .
  24. موازین حق و حقیقت اصولی اساسی است که برای آن می توان از جان گذشت.
  25. حدیث : نحوۀ زیارت امام حسین (ع) از راه دور بنا به گفتۀ امام جعفر صادق (ع).

     

    نسخه کامل تراک در یوتیوب به آدرس زیر در دسترس می باشد

    https://youtube.com/@iranayin

زکات ولایت علی (ع) در رکوع‌ نماز

  1. صدور افعال مستقیمه و اجرای فرامین الهیه به خودی خود توسط جسم خاکی ولی خدا.
  2. شعور فردی علی (ع)، آگاهی شخصی او ، تعقل فردی اش متوجه محیط جسمانی اش در حین انفاق به سائل در رکوع نماز نبوده است.
  3. متصل گشتن ذرات عنصری (جسم خاکی) علی (ع) به شعور کل.
  4. امام رضا (ع) تایید کردند که آیۀ 55 سورۀ مائده مبنی بر ولایت علی (ع) است.
  5. آمدن محمد مصطفی (ص) پس از انقطاع وحی به مسجد برای یافتن ولی خدا (آنکه در رکوع نماز زکات داده است) و پرسیدن وی از حاضرین در مسجد و گواهی شاهدان در مسجد به وجود علی (ع).
  6. انجام اعمال صحیح و اجرای فرامین الهی توسط جسم خاکی ولی خدا.
  7. سمیع و بصیر بودن جسم شخصی که حائز مقام ولایت مطلقۀ کلیّه است.
  8. سمیع و بصیر بودنِ جسمِ علی (ع).
  9. زکات ولایت در رکوع نماز به سائل توسط علی (ع).
  10. انعکاس وجود روحانی و فکر و باطن علی (ع) در کنگرۀ عرش به جلوۀ نمازگزارِ راکعی که به نیازمندی کمک می کند مؤید عدم توجه علی (ع) به محیط اطراف جسم خاکی اش می باشد.
  11. تبدیل شدن ذرات عنصری جسم خاکی علی مرتضی (ع) و منور شدنِ آن به نور خدا.
  12. علی مرتضی (ع) در حین کمک به سائل در رکوع نماز متوجه محیط اطرافش نبوده و جسم خاکی علی (ع) به خودی خود این حرکت عالی، بخشش متعالی را انجام داده است.
  13. از ویژگی های ولایت مطلقۀ کلیّه نورانیّت یافتن جسم است.
  14. بینا و شنوا گشتن جسم خاکی علی مرتضی (ع).
  15. تبدیل جسم علی (ع) به روح و احکام و فرامین روحانی را عامل گشتن.
  16. حقیقت وجود هر کسی در بارگاه حقایق (محضر پروردگار) جلوه گر می گردد.
  17. متجلی شدن وجود علی در رکوع نماز در بارگاه حقایق مؤید متوجه نبودن علی مرتضی (ع) در حین انفاق به سائل در رکوع نماز به محیط اطرافش می باشد.
  18. شعور فردی علی (ع) در زمان کمک به نیازمند در رکوع نماز، غرق در عبادت و تسبیح خدا بوده است.
  19. جسم خاکی علی (ع) به خودی خود آن حرکت الهی ، بخشش متعالی را در رکوع نماز انجام می دهد بی آنکه روح حاکم بر جسم عنصری-اش (روح، جان و باطن علی «ع») متوجه محیط اطرافش باشد.
  20. علی (ع) درحین نماز به سائل اشاره نکرد که بیا تا به تو انفاق کنم بلکه اصلاً متوجه حضور سائل در مسجد نبود و به محیط اطراف خود توجهی نداشت، این جسم عنصری اوست که به خودی خود حرکت صحیح و پر مهر و عطوفت و منور به نور خدا را انجام می دهد.
  21. تبدیل جسم به روح.
  22. انعکاس وجود روحانیِ انسان در کنگرۀ عرش.
  23. در بارگاه حقایق (محضر پروردگار) حقایق موجودات، مخلوقات آشکار می گردد.
  24. بخشش انگشتری به نیازمند در رکوع نماز توسط علی (ع).
  25. علی (ع) منصب دار دربار سلطنت الهی.
  26. صدور حرکات صحیح و الهی به خودی خود از ذرات جسمانی علی مرتضی (ع).

موسیقی این تراک توسط یارسان انجام شده است.

 

نسخه کامل تراک در یوتیوب به آدرس زیر در دسترس می باشد

https://youtube.com/@iranayin

 

معنای کارما چیست؟

موضوعات:

  1. از افکار ، گفتار و رفتار ما امواجی به محیط اطرافمان ساطع می شود که حاوی ذراتی است.
  2. آن ذرات در محیط اطراف ما و یا در نقاط دورتر همجنس یا هم افق خود را می یابند و با آن تشکیل ضلعی می دهند.
  3. ملحق شدن ذرات در هوا و فضای کرۀ زمین (دنیا) به یکدیگر و ایجاد اضلاع و اشکال هندسی که منشاء آثار و حرکت در مخلوقات می شوند.
  4. ذرات ساطع شده از وجود انسان، ذرات هم سنخ، هم جنس و هم افق خود را یافته تشکیل اضلاعی داده هندسه ای ایجاد می کنند که آن هندسۀ پدید آمده منشاء حرکت در افکار و گفتار و رفتار دیگر مردمان قرار می گیرد.
  5. هفت بودن مراتب وجود: طبع – نفس –  عقل – روح – سِرّ – خفی  – اخفیٰ.

– طبع  (عالم طبیعت، دنیای خاکی ، جسم خاکی است) .

– خفی  (مرتبۀ واحدیت که همان فیض مقدس ، وجود مطلق، انسان کامل) می باشد.

– اخفیٰ (مرتبۀ احدیت که همان فیض اقدس صادر اول حقیقت محمدیه) می باشد.

  1. ضلعِ تشکیل شده، می تواند نقطۀ دیگری را در هوا و فضای نزدیک یا دور دست، یافته و هندسه ای را تشکیل دهد.
  2. هر یک از اشکال هندسی دارای مرتبه ای روحی هستند.
  3. هر یک از اشکال هندسی دارای معنایی هستند، به عنوان مثال:

– مربع : هندسۀ محبت و ایجاد الفت است.

– مثلث : شکل عداوت ، اختلاف و جدائیست .

  1. مراقبت از افکار ، گفتار و رفتار،  خود دارای اهمیت است.
  2. هر کدام از اشکال هندسی جذب می کنند مرتبۀ عقلی متناسب با هندسۀ وجودی شان را.
  3. اشکال و هیئت ها جاذب ارواح و عقولند.
  4. امواج ساطع شده از وجود انسان می تواند جاذب ذرات دیگر باشد و خود مانند مرکز و کانونی محسوب گردد.
  5. آنچه که از افکار، گفتار و رفتار انسان به صورت ذراتی ترجمان گشته و در محیط اطراف ما وارد می شود و سیر می کند در کانال های هوا می تواند منشاء آثار و ایجاد اثرات متعدد و مختلف در دیگر مخلوقات گردد، از نیک و بد، به تناسب آنچه ساطع شده از وجود ما، نیک بوده است یا نه، خیر بوده است یا نه؟
  1. افکار، گفتار و رفتار  ما در کائنات به صورت زنجیره ای عمل می کند و به ما بر می گردد، دیر یا زود.
  2. سه حوزۀ فعالیت که انسان در اختیار دارد:

 – اندیشه.

 -گفتار.

– رفتار.

  1. اثرات افکار ، گفتار و رفتار ما بر تمامی موجودات خلقت و نیز بر خود ما.
  2. ارتقاء باطنی و روحی انسان با محرومیت او از نعمات مادی و مواجه شدنش با سختی ها.
  3. پیر طریقت حجّت الحق سعدی شیرازی گوید:

بسا مالا که بر مردم وبال است    مزید ظلم و تأکید ظلال است

  1. هر که در این درگه مقرب تر است جام بلا بیشترش می دهند
  2. افکار ، گفتار و رفتار نیک انسان سبب پدیداری اشکال زیبا در کریستال-های آب ، مولکول های هوا و دیگر ذرات و موجودات (در همه چیز) می شود.
  3. پدیداری اشکال زیبا در کریستال های آب به واسطۀ اصوات و گفتار نیکو.
  4. راندن آفرینش به سوی کمال به سبب افکار ، گفتار و رفتار نیک.
  • تبدیل ذرات آفرینش به سبب نیکی ها.
  1. ابوسعید ابوالخیر گوید: درشت بگیرید نرم باز پس دهید.
  2. کارما یعنی : ایجاد رشته ای از افکار ، گفتار و رفتار ما که به ذرات هم-سنخ خود جذب شده و تشکیل زنجیره ای می دهد، که در دیگر مخلوقات و نیز وجود خود ما اثر دارد.
  3. ذرات ساطع شده از سه حوزۀ افکار ، گفتار و رفتار ما می توانند پدیدار بسازند امواجی سنگین را که همچون طلسمی مانع آرامش در افکار ، گفتار و رفتار ما بشود.
  4. نیکی کردن به موجودات (مهربانی کردن به حیوانات ، دستگیری از مستمندان و یاری به مِسکینان) می تواند سبب پدیداری ذراتی نیکو در صحیفۀ باطنی ما شود که همچون شناسنامه ای معرف و شناسانندۀ مرتبت وجودی ما در کائنات باشد.
  5. هاله های اطراف بدن انسان و رنگ های آن بیانگر افکار، حالات ، نیّات و ارادات او می باشد.
  6. کارما به بیانی ساده یعنی از هر دستی که بدهی از همان دست می گیری، در زمان و مکان مناسب خودش.

تو نیکی می کن و در دجله انداز   که ایزد در بیابانت دهد باز

  1. اتصال زنجیره ای ذرات آفرینش به همدیگر.
  2. غیور و منتقم بودن طبیعت.
  • لزوم پرهیز از ستم و ظلم به دیگر مخلوقات و اهمیت حفظ حریم مردمان و محترم دانستن کرامت انسانی.
  1. ضرورت دوری از تمسخر مردمان.
  2. حکایتی عبرت آموز از ستمگری که به جبران ظلم و ستم هایی که از او ساطع گشته بود ، برآمد اما موفق به بر طرف کردن درد ایجاد کرده در دل مردمان نشد.
  3. کارما به دو معناست: معنای دوم کارما تناسخ است، یعنی قرار گرفتن در گردونۀ چرخ و فلک و مجبور به بازگشت دوباره به دنیا شدن.
  4. هیچ رنجی بالاتر از بازگشت روح به دنیا نیست.

تراک شمارۀ 2 کارما: برای شنیدن موارد تکمیلی در مورد کارما به  تراک شماره 2 آن  (که در آینده منتشر خواهد شد) مراجعه نمایید که حاوی مطالبی مهم است از آن جمله: وزن ذرات، خطرات و آفات خثنی نمودن خود، صدمات تابع شدن در زنجیره های دیگر مخلوقات به واسطۀ خنثی نمودن خود.

تراک مستقلی نیز در آینده دربارۀ معنا و مفهوم تناسخ (تناسخ صعودی – تناسخ نزولی) ارائه خواهد شد.

Masoud Reza Modaressi Chahardehi

مسعود رضا مدرسی چهاردهی

آواز در موسیقی این تراک از مهرداد ملکی است.

 

نسخه کامل تراک در یوتیوب به آدرس زیر در دسترس می باشد

https://youtube.com/@iranayin

بخشش و شفاعت امام حسین (ع) شمر را مغلطه ای موذیانه

  1. آیا امام حسین (ع) شمر را می بخشد؟ امام حسین (ع) و مقربان درگاه الاهی هیچ بداندیشِ زشتکاری را نمی بخشند تا زشتی ها و تاریکی ها از لوح وجودشان زدوده شود و پشیمان گشته عرض حاجت و نیاز به درگاه الاهی بیاورند. پس تا تغییر وضعیت روحی در جان و فکر گنهکاران پدید نیاید و جهت خود را تغییر ندهند مورد بخشش قرار نمی­گیرند.
  2. امام حسین (ع) و مقربان بارگاه خدا، شفاعت نیروهای تاریکی که بر سپاه روشنایی هجوم آورده تاریکی گسترند، را نخواهند نمود تا زمانی که شمریت شمر پا برجاست مورد بخشش حسین (ع) و مقربان درگاه الاهی واقع نمی شود. پس از تغییر وضعیت روحی و پشیمانی و درخواست عاجزانۀ شمر به بارگاه سلطنت حسینی (ع) می توان دربارۀ بخشش حسین (ع) به شمر سخن گفت.

امروز نه قیامت واقع گشته و نه شمر و یزیدیان تغییر روش و منش داده اند که بخشش حسین (ع) بر ایشان موضوعیت داشته باشد.

  1. یزیدیان با شهید ساختن حسین (ع) بشریت را تا دامن قیامت از آموزه های او ، تعالیمش و رهنمود هایی که در سالهای عمر طبیعی اش از او به یادگار می توانست بماند محروم ساختند. پس همه کس می تواند و حق دارد  بر یزید و شمر و دیگر یزیدیان بتازد و آن ها را مظهر و نماد تاریکی و ظلم و ستم در جهان بیرون از وجود خود دانسته، لعنت کند و نیز لعنت کند یزید وجود خود را ، شمر وجود خود را .
  2. عذاب آخرت برای معالجۀ گنهکار واقع می شود تا تاول ها و چرک ها از چهرۀ روحیِ انسان زدوده شود.
  3. دور و کور حیات بشری 360 هزار سال است.
  4. روز مرگ زندگی آخرتی (برزخی) انسان شروع گشته و هزاران سال تا روز قیامت زیست برزخی (آخرتی) در انتظار انسان است.
  5. متفاوت بودن آخرت با قیامت.
  6. بخشش حسین (ع) به شمر و شفاعت از او مغلطه است.
  7. خلق هویّات موجودات (انا لللّه) در قوس نزول (آغاز آفرینش) صورت می پذیرد.
  8. مهلت داشتن شیطان در دنیا.
  9. شیطان همان قوۀ واهمۀ انسان است.
  10. شیطان به جلوه های متعدد در می آید که نمی توان او را در ابتدا شناخت.
  11. روایت : عدم توانایی شیطان در نمایان ساختن خود به شکل ائمۀ معصومین (س).
  12. ائمۀ اطهار (ع) در هر یک از ادوار عمرشان چهره و هیبتی مشخص داشته اند، فی­المثل پیغمبر اکرم (ص) یا بلند قد بوده اند یا کوتاه. نمی توان جمعی مدعی دیدار حضرتش بشوند و هر یک از آنها به شکلی متفاوت با آن دیگر او را دیده باشند و اصرار بورزند که خود حضرتش را دیده اند.
  13. طراوت روحی و فکری ارواح آدمیان در محضر خدا.
  14. اِشراف و تصرف باطنی از ویژگیهای ولایت مطلقۀ کلیه است.
  15. برترین کمال انسان، تبدیل قوای واهمه به فکر مستقیم است.
  16. ارادۀ انسان کامل با اندیشۀ اوست.
  17. عدم پدیداری افکار ردیـّه در سالکان منتهی به دلیل نفی خواطر ردیـّه و جایگزینی آن با ذکر (اسم خدا) می باشد.
  18. مراقبت از فکر و نفی افکار مردود به تدریج با توسل به نام خدا (ذکر) صورت می پذیرد تا یاد غیر خدا عیب می شود.
  19. این فریبی است از جانب عارفان دروغین که: هیچ چیز زشت نیست هیچ چیز گناه نیست.
  20. تا هوّیاتِ شخصیِ انسان فنا نگردد نمی توان به فیض اقدسِ خدا (حقیقت محمدیّه) نائل شد.
  21. دو غذای لازم بشر هدیۀ الاهی که رایگان در طبیعت قرار داده شده است: 1. هوا آب.
  22. تبدیل بدی ها به خوبی ها به کوشش و تلاش (عبادت و ذکر) میسّر است.
  23. سلب اراده  از خود  و تسلیم شدن به ارادۀ الاهی  شیوۀ  سالکان آزاده است.
  24. خواب و بیداری سالک منتهی (رهرو راه حق و حقیقت) همه بیداری و هوشیاری است.
  25. افکار مردود و خیالات باطل منحصر به خیالات ناپاک و افکار گناه نمی شود بلکه هر چه به جز یاد خدا (نام خدا) باشد عیب و مردود است .
  26. امام حسین (ع) سپهسالار سپاه روشنایی است.
  27. حدیث: امام حسین (ع) سرور و سالار جوانان اهل بهشت است.
  28. امام حسین (ع) تمیز دهنده و جدا کنندۀ بدی ها (زشتی ها) از خوبی ها (زیبایی ها) به دلیل کارزار عارفانه اش می باشد.
  29. روح و جوهرۀ صلوات بر محمد (ص)، سلام  بر روشنایی ها، نیکی ها و مهربانی­هاست.
  30. اگر اعمال آدمیان به ترازوی عدل الاهی سنجیده شود همگی گنهکار خواهند بود، مگر به رحمت الاهی با ایشان رفتار شود.
  31. حدیث: پناه بردن گنهکاری در آخرت به محمد مصطفیٰ (ص) و آمدن حضرتش به یاری گنهکار و سنجیدن دوبارۀ اعمالش به اجازۀ پروردگار و قرار دادن نور صلوات بر کفّۀ نیکی اعمالش و رهاندن گنهکار.
  32. حرکت اعضاء و جوارح انسان تابع حرکت ملکوت اعضاء و جوارح اوست که در عالم ملکوت واقع می شود.
  33. توحید خیال (توجه علی الدّوام به خدا) کمال بشر است.
  34. راه نیافتن خیالات باطل، افکار مردود به دایرۀ ذهنِ ذاکرِ به ذکر دوام.
  35. روایت : دنیا ماه رمضان است عید فطر روز مرگ .
  36. ذخیره شدن نتایج روحی از زندگانی مخلوقات (موجودات) برای آنها و امکان زندگانی یافتن برای دستیابی به کمال در دور و کور بعدی.
  37. پدیداریِ سکوت و سکون در پایان دور و کور (آفرینش).
  38. در صورت تبدیل قوۀ واهمه به فکر مستقیم، سالک هر چه اراده کند صورت واقع می پذیرد.
  39. روح مجرد است وزن ندارد بو ندارد شکل ندارد تجسم نمی پذیرد.
  40. فرصت های زندگانی یافتن در انواع جماد نبات  حیوان برای دستیابی به کمال است.
  41. بر پایی ترازوی سنجش اعمال آدمی در آخرت توسط انسان کامل.
  42. به گیاهان نباید آسیب زد.
  43. مولای متّقیان در دعا خدا را به نام «المفید» به معنای سودمند می خواند.

Masoud reza modaressi chahardehi

مسعود رضا مدرسی چهاردهی

تذکر: نوحه این تراک توسط مرتضی باب اجرا شده است .

 

نمایش تصویر مسیح بر پهنۀ آسمان خدعۀ دشمنان مسیح

  1. این مسیح نیست که بر پهنۀ آسمان می بینید.
  2. مشتبه شدن بر همگان مصلوب شدن مسیح را.
  3. هجرت مریم مقدس و یوحنا به ترکیۀ امروزی.
  4. نمایش هیبت مسیح بر آسمان خدعۀ دشمنان مسیح.
  5. علائم واقعی ظهور موعود.
  6. ظهور موعود و درخشش کتیبه ای از نور در آسمان.
  7. آشکار شدن مهدی موعود با 313 تن از یارانش بر پهنۀ آسمان.
  8. پدیداری صدایی عالمگیر برای تمامی مردم جهان به زبان مادری شان تحت این عنوان «ظهور مهدی».
  9. آشکار شدن راستین تصویر مسیح (ع) بر پهنۀ آسمان بشارت از تحولات و تغییرات می دهد.
  10. عجز و ناتوانی بنگاههای استعمار با روی آوردن به نمایش تصویری از مسیح (ع) بر پهنۀ آسمان.
  11. اعتقاد شیعه : یاری عیسی مسیح در آخرالزمان صاحب الزمان را.
  12. رجعت امام حسین (ع) در زمان ظهور صاحب الزمان برای یاری ایشان.
  13. علوم غریبه (کُلّهُ سِرّ) دارای 52 علم است.
  14. با استفاده از علوم غریبه می توان تصویری را بر پهنۀ آسمان و یا در قرص خورشید و ماه نمایان ساخت.
  15. تفاوت معجزه و کرامت با علوم غریبه (صنعت و محاسبه).
  16. نقش بر آب شدن نقشۀ دشمنان مسیح با مراقبۀ سالکان.
  17. مخالفت کاهنان با مسیح از ترس رومیان .
  18. تشکیل سمینار ادیان و مذاهب به دعوت پادشاه هندوستان اکبرشاه گورکانی.

19.بر چیدن بساط  صرافان ، سوداگران ، رباخواران از هیکل سلیمان (معبد سلیمان) توسط عیسی مسیح (ع).

*تذکر* :

موسیقی این تراک مزمور 51 از مزامیر به زبان آرامی است . عبارت «اعتراف می کنم که نا فرمانی کرده ام » در مناجات خطاب به پروردگار است و به مفهوم اعتراف نزد کشیش که از زردشتیان وارد مسیحیت گشته، نیست که جایز نیست . ائمۀ معصومین نهی کرده‌اند بازگو کردن گناهان را که گناهست حتی در نزد روحانی دین.

نسخه کامل تراک در یوتیوب به آدرس زیر در دسترس می باشد

https://youtube.com/@iranayin

معنی اوتار چیست؟

  1. اوتار : به معنای تجسد خدا در لباس بشری است.
  2. نا محدود در محدود نمی گنجد.
  3. مفهوم اوتار در شبه قارۀ هند پدیدار گشته است .
  4. اولین معنای اوتار آنست که خدای آسمانها و زمین به صورت بشری با قالب جسمانی بشر به دنیا می آید. (در قالب نوزادی که از مادر متولد می شود) تا هدایت مردمان را شخصاً عهده دار شود.
  5. دومین معنای اوتار یعنی اوتارِ ستاره (روح حاکم بر ستاره ای) به علت وسعت روحی اش و محدودیت جسم بشر که آن گنجایش را ندارد در قالب دو بشر به دنیا می آید. مانند: موسی و هارون، محمد و علی.
  6. مهربابا یزدی زادۀ زردشتی که مدعی اوتاری گشت.
  7. مهربابا سکوت داشت و حرف نمی زد.
  8. باید پرسید چرا خدا که برای هدایت بشریت آمده، سخن نمی گوید و سکوت اختیار کرده است؟
  9. بعد از مهربابا ، سای بابا که دست در هوا کرده گردی (خاکستری) به انسان می داد و نیز دست در هوا کرده قطعۀ طلایی به اشخاص می داد مدعی مقام اوتاری گشت. مقر وی در بنگلور هندوستان بود، در آخر عمر فلج شد و چند سال پیش مُرد . سای بابا تخم طلایی از دهانش در می آورد.
  10. کمال روحی انسان با تهذیب نفس پدید می آید .
  11. از راهنمای روحی چیزی باید توقع داشت که در بازار و مغازه های دنیا پیدا نمی شود.
  12. سای بابای دیگری که مردمان هند وی را بسیار دوست داشته و بدان معتقدند از اهالی اطراف پونا بود. وی به سادگی می زیست و همواره در سفر بود. مسلمانان و هندو مذهب ها وی را از خود می دانند. وی نیز اوتار بود.

*تذکر*:

اجرای این موسیقی از سید آرش شهریاری است

مضرات و صدمات گشودن چاکراها

  1. خانه (جسم انسان) پنجره های خانه (چاکراها)
  2. بازکردن چاکراهای مقعد و آلت تناسلی سبب شدت گرفتن خشم و شهوت است
  3. گشودن چاکراها از طریق وارد کردن شیئی به بدن سبب انهدام ایمنی و آرامش روحی و روانی انسان می شود
  4. هفت چاکرا (پیوندگاه)
  5. باز کردن چاکراها فقط از طریق تمرکز روحی میّسر است و لاغیر
  6. در چاکراها اسم خدا و ذکر می باید مورد توجه قرار گیرد، آنهم تحت نظر استاد روحی
  7. شعور کل گشودگی چاکراها را در بدن انسان صلاح ندانسته است
  8. ستون فقرات (کندالینی)
  9. نقش مهمترین رگ ها در چاکراها که سه رگ شمسی و آتشین و قمری می‌باشند

10.بزرگترین رگ به راستی ستون فقرات بالا می آید و دوشاخه می شود به سوراخ راست بینی و سوراخ چپ بینی که باد و دم به اینها می‌رود و این باد و دم را ماده حیات دانند

  1. بادها در بیداری 12 انگشت و هنگام خواب 32 انگشت و هنگام زناشویی 64 انگشت می باشند
  2. باد را ده گونه شناسند ، باد فوقانی و تحتانی که با هم در کشاکشند
  3. هفت چاکرا منطبق با هفت روز هفته و هفت سیاره است که هفت هیکل(هفت معبد) ساخته و در هر روزِ ایام هفته سفره ای پهن نموده ، گشوده میدارند که خوراک، خورشت، شربت (اطعمه و اشربه) متعلق به آن روز را در آن سفره می نهند و بخور(دود مخصوص) به آن روز و ستاره را افروخته میدارند، لباس آن روز را که به رنگ آن ستاره است در آن روز بر تن میکنند سپس ادعیه و اوراد مخصوص ستایش آن ستاره را میخوانند و به باطن و روحانیت سیارات هفتگانه متوسل میشوند. این است روش توجه به چاکراها و فلسفۀ آن
  4. این وادی مخصوص اخص خواص سالکان الی الله است، مخصوص عموم مردم نیست که خطرات فراوان در بر دارد

 15.از دیگر سو برای انجام اینکار می بایست به ضرورت اعتدال بخشیدن به مزاج واقف گشته در آن جهت بکوشند و از آفات غلبۀ اخلاط چهارگانه بر طبیعت انسان بپرهیزند، سلوک الی الله پیشه کنند و طلب خدا، صحبت دانا، تجرید و تفرید ، تواضع و توکل پیش گیرند، روزۀ سکوت اختیار نموده ، اعتکاف گزینند و ذاکر به ذکر خدا گشته در کمال روحی خود تلاش نمایند. پس از آنکه چاکراها بدین روش که گفته شد گشوده شود، آن شخص که چاکراهایش گشوده گشته رسالت انجام وظایف و خدماتی می یابد  که در انجام آن از بذل جان و مال و اوقات نباید دریغ بدارد.

  1. از چاکرای سوم باید تمرکز را شروع نمود ، تا سلوک را به پایان نبرده به چاکرای یک و دو تمرکز ندهد
  2. تفاوت درجات مقاومت انسانها در برابر شهوات و غضبات
  3. صدمات و خطرات گشودن چاکراها
  4. گشودن چاکراها از طریق تمرکز فکری نیز خالی از آفات و صدمات نیست
  5. آموزش ترسیم ذکر در چهار چاکرا از ناف به بالا
  6. نزدیک تر بودن خدا از رگ گردن
  7. صدمات یبوست در تمرکز فکری
  8. آفات و صدمات اندوه در ایام مراقبه
  9. خشنودی خدا و روح کیهانی از فکر نمودن انسان
  10. هندوان معتقد به کتاب بهگودگیتا موحدند
  11. تجلّیِ خالقیت خدا به نام و جلوۀ برهمایی خودش
  12. تجلّیِ ربوبیّت خدا به نام و جلوۀ ویشنویی خودش
  13. تجلّیِ قدرت میرانیدن خدا به نام و جلوۀ شیوایی خودش
  14. تشریح هفت چاکرا در عرفان هند
  15. تفاوت جسمانی آدمیان
  16. تفاوت روحی آدمیان
  17. روح کلی (روح کیهانی)
  18. مرکز ورود و خروج روح به بدن (تارک سر)
  19. انسان دارای روح، قالب مثالی و جسم است
  20. معنای عالم کبیر(کائنات) است
  21. معنای عالم صغیر(جسم انسان) است

موسیقی آغازین از :

 گروه موسیقی روحتاف_تالار وحدت_1391

 

همانند سازی معنوی – تولید مثل روحی

توالد و تکاثر روحی

تولید و تکثیر ملکه عصمت

تطهیر سالک به مدد عصمت معصومین

مکاتبی که‌ ناتوانند در تولید مثل روحی شایسته  پیروی نیستند

مقایسۀ طریقت های روحی در ادیان و مذاهب

تبدیل بدی ها به خوبی وعده دین و سلوک‌ اسلامی

تعلیم و تربیت روحی

مفهوم و معنای کمال روحی

تعریف کمال روحی در مکاتب روحی

یهودیان قبل از مسیح در انتظار موعودی به نام ماشیح ( ماسیح)(مسیح) بودند

پرسش های ضروری از پیر طریقت

از استاد طریقت خود بپرسید کمال در مکتب شما به چه معناست ؟ و در صورت عمل نمودن به دستورات و پرهیز از رخوت و سستی، پس از چه مدت زمانی به آن مفهوم می توان رسید؟

مفهوم ابتدایی کمال در آیین بودا رهایی از کارما به مفهوم تناسخ است

و مفهوم عالی کمال روحی در آیین بودا، نیروانا است

آیا این معنا قدرت تولید و تکثیر مفهوم وجودی خود را دارد یا این مرتبه از کمال مخصوص شخص بودا بوده و دیگر پیروان این آيین برایشان میسر نیست که به آن مرتبه رسند

مفهوم عصمت قدرت تولید و تکثیر مفهوم خود را دارد، به تابش انوار باطن دوازده امام شیعه و محمّد مصطفی ص و خانم فاطمه زهرا س

ملکۀ عصمت همچون برقی می جهد بر فکر و جان رهرو و خرمن خواهش های نفسانی او را می سوزاند و چراغ دلش را روشن و مزرعۀ جانش را گلشن می کند

بازداشتن اعضای سالک از گناه به نیروی عصمت

کمال بخشیدن به رهرو با تابش نور عصمت

قدرت تکلم از او گرفته شده صامت می شود هنگام کلام گناه

قدرت بینایی گرفته می شود از او هنگام نگاه گناه

نه آنکه فقط نخواهد گناه کند بلکه طبیعت و جسم عنصری اش باز داشته می شوند از هر نوع حرکت و تحرکی

ملکۀ عصمت زاینده و توانا است ، تولید و تکثیر می کند مفهوم وجودی خود را و حجاب زمان و مکان به کناری زده در میگیرد به جان مومنان و سالکان آيینش و آنان را ارتقاء بخشیده همانند سازی معنوی را صورت می دهد

حکایت حلالیت طلبیدن جوانی و مشروط شدن حلالیت وی به ازدواج با دختری که کر و کور و لال و فلج بود و مفهوم آن

عرفانِ امر به معروف و نهی از منکر

 عرفان کاربردی

معنای معروف در قرآن

جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام

اصول دین و فروع دین

 سیره محمد ص  و علی مرتضی ع

آفرینش و تکامل حیات 

وحدت وجود

فیض اقدس (صادر اول)

فیض مقدس (عالم جبروت)

معنای واجب الوجود و ممکن الوجود

قوس نزول (عالم‌ مثال نازل)

قوس صعود (عالم مثال صاعد)

معنای جوهر کشی

زمان دهر سرمد

ماتریالیسم دیالکتیک-ماتریالیسم تاریخی

توتم پرستی

اعیان ثابته

قدیم و حادث

سیر تکاملی سلوک روحی

فیض اقدس اندیشه الاهی

فلک‌ الافلاک (فلک محیط) عقل اول

دوتا بودن زمین

برتری روحی آدمیان خشکی از آدمیان آبها و دریاها

تعدد عوالم

سرزمین صاحبدلان نادیدنی- شهرهای پنهان معنوی

نو شدن خلقت آفرینش دم به دم

تفاوت معراج روحی (انسلاخ بدن) با

  برون فکنی ‌و‌ خروج روح از بدن

 

شرح سلوک های انحرافی و روش صحیح تمرکز

۱_ مبارزه با خواطر ردیه به مدد ذکر

۲_ مانترا یا ذکر بی معنا (بیراهه سلوک)

توضیح و اصلاح یک خبر اشتباه

 

  این تصویر کیوان قزوینی نیست عکس آیت الله شعرانی است

هو

   چندی پیش در فضای مجازی عکس حضرت آیت الله شعرانی به نام تصویر حکیم آیت الله عباس کیوان قزوینی به اشتباه منتشر گشت . پس از جستجو و تحقیق در این زمینه مشخص شد که این تصویر مربوط به حضرت آیت الله شعرانی است .

   عکسهایی که از حکیم عباس کیوان قزوینی در دست داریم عبارتند از تصاویری که به این نوشتار ملحق و در جلد ششم تفسیرکیوان نشر آفرینش سال 1387 خورشیدی منتشر گشته است:

اول تصویری  که یکی از شاگردان کیوان از او تمنای تصویربرداری نموده و کیوان اجازه داده و بر روی صندلی نشسته و دو تن از ارادتمندان وی در آن تصویر دیده می­شوند. تصویر مذکور در ابتدای جلد چهارم تفسیر کیوان به سال 1311 خورشیدی تهران قطع وزیری کاغذ کاهی جلد چرمی منتشر گشته است .

تصویر دیگر در صفحه آغازین کتاب هفت رساله (گفتارهایی از کیوان) توسط نشر فتحی به انتشار درآمده است.

آخرین تصویر دوره حیات کیوان زمانی است که خود ایشان با تمرکز روحی مکلّف به ارائه تصویری از خود می گردد.

لذا دو قالیچۀ ذرع و نیم بر پشت سر خود آویزان نموده عکاس باشی را خبر می کند و کتابی در دست گرفته قلمی لای دو انگشت دارد و رو به دوربین نگاه کرده است این تصویر آخر، جهت ارتباط روحی با حضرتش گرفته شده است .

لازم به ذکر است دفتر حضرت آیت الله حسن زاده آملی این عکس را متعلق به آیت الله شعرانی دانسته و با جستجوی در فضای مجازی (سایت های متعدد) نیز تصویر فوق تأیید گردیده که متعلق به آیت الله شعرانی است.  

مسعود رضا مدرسی چهاردهی