توضیح و اصلاح یک خبر اشتباه
این تصویر کیوان قزوینی نیست عکس آیت الله شعرانی است هو چندی پیش در فضای مجازی عکس حضرت آیت الله شعرانی به نام
سلام بر زارع
تاریخ پنجشنبه 21 شهر ذیحجه 1342 مطابق 2 برج اسد 1303 – سال اول صفحه اول – شماره 21 – روزنامه نصیحت سلام بر زارع سلام
سرهنگ شمشیر وزیری یا پیامبر بنیادگذار دین تازه
سرهنگ شمشیر وزیری یا پیامبر بنیادگذار دین تازه منشعب از دیانت زردشت و تصوف اثر : نورالدین چهاردهی شمشیر وزیرى یا پیمبر كیست ؟ در ایامى كه
دوران حیات كسروى در سه مرحله
اثر : نورالدین چهاردهی -نواب صفوی پایه گذار فدائیان اسلام -نحوه دستگیری سید عبدالحسین واحدی كسروى مردى دانشمند بود و اگر فقط اوقات خود را صرف
نظریات كسروى
اثر : نورالدین چهاردهی درباره كتاب «هفتاد و دو ملت» میرزا آقا خان كرمانى كتاب «هفتاد و دو ملت» به خامه میرزا آقا خان كرمانى و كتاب
نمونه واژگان پیشنهادی کسروی
اثر : نورالدین چهاردهی مهنامه پرچم دو سال بعد نیز منتشر شد كه حاوى گفتار كسروى و یا تفسیر سخنان او بود و بعد روزنامه جهان
نحوه قتل کسروی
اثر : نورالدین چهاردهی كسروى در روز هشتم اردیبهشت در خیابان حشمت الله در قرب منزلش از جانب مرحوم نواب صفوى مجروح شد و در بیمارستان بسترى گردید.
کسروى چهار عید ابداع كرد
كسروى چهار عید ابداع كرد: اثر : نورالدین چهاردهی 1- روز به نوروز كه اول سال است 2- روز به مشروطه كه 13 مرداد بود
مرامنامه جمعیت آزادگان
اثر : نورالدین چهاردهی اینك مرام نامه جمعیت آزادگان كه 16 ماده است ذیلاً درج مىشود: 1- هوادارى از مشروطه و قانون اساسى و
کسروی ابداع کننده دو مکتب
اثر : نورالدین چهاردهی كسروى دو مكتب بنا نهاد یكى حزب آزادگان و دیگرى پاك دینى و كسى كه وی را تبعیت مىنمود مىبایست هر دو مشرب وی را
کتابهای کسروی
اثر : نورالدین چهاردهی اهم آثاركسروى به شرح زیراست: 1- «تاریخ پانصد ساله خوزستان» كه مآخذ آنرا از كتب كتابخانههاى شخصى علماى شوشتر به دست آورد.
خان بهادر در بصره میزبان کسروی
اثر : نورالدین چهاردهی پس از مدتها مأمور عدلیه خوزستان شد و به بصره رفته با خان بهادر آشنا شد. باتمانوف قونسول[1] روسیه در تبریز جشنى در محل قونسولخانه
تكمله گفتار كسروى
اثر : نورالدین چهاردهی وحی در نظر کسروی نظر کسروی درباره مولانا و مثنوی بررسی آثار کسروی کسروی و عباس خلیلی (آیا مبناى دین كه
کسروی بینانگذار حزب آزادگان
کسروی بینانگذار حزب آزادگان اثر : نورالدین چهاردهی پاکدینی از ابداعات کسروی کسروی مدعی پیامبری نیایش پیروان کسروی حزب آزادگان در منزل كسروى گشایش یافت. در
حکایت مرحوم سید حسن عدنا از علمای اصولی و متنفذ خرمشهر
اثر : نورالدین چهاردهی چون در آن ایام در تحقیق ادیان گام برمى داشتم در ابتدای امر مقصودم آن بود كه به كنه سخنان كسروى
سخنان كسروى
اثر : نورالدین چهاردهی طراحی ساختن دین ، الهام گرفتن کسروی از شخصی حمایت حکومت پهلوی از کسروی کسروی منکر معجزه نظر کسروی درباره حجاب
كسروى وافراد خانواده وى
اثر : نورالدین چهاردهی کتاب سفر به خوزستان منکر فرشته آسمانی، تعبیر فرشته به خِرَد در آثار کسروی سوزاندن اشعار سعدی حافظ مولوی خیام ایده کسروی
چگونه با كسروى آشنا شدم
چگونه با كسروى آشنا شدم اثر : نورالدین چهاردهی حکایت استالین در گیلان بعد از واقعه شوم شهریور بیست[1] از رشت به تهران آمدم و چون به اكل
کتاب نامه (ماخذ کتاب) باب کیست و سخن او چیست
کتاب نامه (ماخذ کتاب) 1. اخبار امری شماره 4 سال دهم . 2. اختلافیه اثر عباس کیوان قزوینی. 3. از احساء تا کرمان اثر نورالدین چهاردهی . 4. اسرا
آرم بابیه
نقل از کتاب باب کیست و سخن او چیست (بابیه – ازلیه) اثر نورالدین چهاردهی – ویرایش و حواشی مسعود رضا مدرسی چهاردهی – تهران – سال 1397 خورشیدی – نشر آفرینش
عکس یحیی صبح ازل برادر پدری بهاء
عکس یحیی صبح ازل برادر پدری بهاء که در سن 19 سالگی به جانشینی باب منصوب شد. ازل باب را دیدار نکرد و در سفرهای خود
عکس قرة العین در لباس درویشان
عکس فوق تاکنون نه در ایران و نه در غرب در هیچ یک از آثاری که دربارۀ بابیه نگارش یافته است ارائه نشده و به ضرس
نظریه چهاردهی دربارۀ بابیه و ازلیه (نظریۀ مؤلف)
نظریه چهاردهی دربارۀ بابیه و ازلیه (نظریۀ مؤلف) پدر اوتار مهربابا که زرتشتی و اهل یزد بود به هند رفته ازدواج کرد و یکی از فرزندانش مهربان بود
تکلمۀ تحقیقات بابیه
تکلمۀ تحقیقات بابیه در تحقیقات خود به رساله ای کوچکی به قطع جیبی برخورد کردم که اثر فرزانه بیهمتا میرزا آقاخان کرمانی بود (که یار غار
توبه نامه باب
توبه نامه باب باب را در ایام ولیعهدی ناصرالدین شاه در تبریز محاکمه کردند و توبه نامه را در آن محضر نوشت و این سند در کتابخانه مجلس
قوانین بابیه
قوانین بابیه اینک شمهای از قوانین بابیه را ذکر میکند . تدخین و تریاک و مسکرات و پیاز و سیر و ترب و گوشتهای قدید خشکیده
نقل از هزار و یک کلمه کیوان و نقطة الکاف اثر حاجی میرزا جانی کاشانی در دورۀ بابیه و حروف حی
نقل از هزار و یک کلمه کیوان و نقطة الکاف اثر حاجی میرزا جانی کاشانی در دورۀ بابیه و حروف حی – نگارش رساله ای عربی توسط
پرسش از پیشوای ازلیه و پاسخ آن
پرسش از پیشوای ازلیه و پاسخ آن – نامه ای شش صفحه ای نسخه خطی رهبر فرقه ازلیه به نویسنده – مناجات از رهبر ازلیه – بخشی از مکتوب
پاسخ به عبدالبهاء نقل از لوح عمه تنبیه النائمین
پاسخ به عبدالبهاء نقل از لوح عمه تنبیه النائمین – حرام بودن خرید و فروش چهار چیز در بابیه « پاسخ به عبدالبها » عباس افندی نامهای به عمۀ
مناجات قرة العین
مناجات قرة العین – نحوه قتل قرة العین – کشتار وحشیانه قاجاریه دلیل گرایش مردم به بابیه « مناجات طاهره » اینک مناجات طاهره را در زیر نقل می
اشعار قرة العین
اشعار قرة العین فرقه ازلی ها رساله ای در ذیقعده 1368 هـ . ق در 52 صفحه به نام « به یاد صدمین سال شهادت نابغه دوران
تلقینات شبح برای ایجاد دین تازه به طلبه ای قبل از باب شیرازی
تلقینات شبح برای ایجاد دین تازه به طلبه ای قبل از باب شیرازی به جمعی از طلاب که از محضر عالِمِ وحیدِ ربّانی آقای آخوند
کشته شدگان حروف حی در جنگ قلعه طبرسی
کشته شدگان حروف حی در جنگ قلعه طبرسی – بهاء و اثبات بابیه در کتاب ایقان – نگارش دلایل سبعه از باب – نقل قول عبدالبها از کتاب بیان
شعائر هفتگانه باب که پیروانش ملزم به اجرای آن می باشند
شعائر هفتگانه باب که پیروانش ملزم به اجرای آن می باشند – باب و تسخیر ارواح در بوشهر شعائر سبعه[1] باب که پیروانش ملزم به اجرای
دعاوی باب نقل از دانشمند بزرگ حاج محمد کریم خان
دعاوی باب نقل از دانشمند بزرگ حاج محمد کریم خان: – سلام بابیه – عقاید شیخیه بابیه و بهائیه متأثر از عقاید صوفیه – تأویل نام باب با حروف
سلوک قرة العین و اربعین نشستن ملاحسین بشرویه در مسجد سهله و مسجد کوفه و یافتن امام زمان را
سلوک قرة العین و اربعین نشستن ملاحسین بشرویه در مسجد سهله و مسجد کوفه و یافتن امام زمان را – میرزا اسدالله دیان – علت پیدایش بابیه – اغراض
تمجید سرپرسی سایکس در سفرنامۀ خود از سید باب
تمجید سرپرسی سایکس در سفرنامۀ خود از سید باب سرپرسی سایکس در سفرنامۀ خود از سید باب تمجید کرده و میگوید گفتار بیان میرساند که گویندۀ آن مرد
نظریه کیوان قزوینی دربارۀ شعب شیخیه و حکایت بابیه
نظریه کیوان قزوینی دربارۀ شعب شیخیه و حکایت بابیه – شباهت ادعای باب با عنوان اوتار در هند – نماز ازلیه کیوان قزوینی در کتاب «میوه
درخواست یحیی صبح ازل از سرپرسی سایکس قنسول انگلیس در کرمان برای اثبات مالکیت دخترش
درخواست یحیی صبح ازل از سرپرسی سایکس قنسول انگلیس در کرمان برای اثبات مالکیت دخترش – ازلیه و احکام آن – کتاب بیان سِرپرسی سایکس[1] در «تاریخ ایران»
گفتار دکتر معین درباره باب
گفتار دکتر معین درباره باب – نگارش فرهنگنامه دهخدا به خاطر نگارش درباره باب – ترسیم طلسم هیکل توسط باب – شورش بابیان – اعتقاد به
حکایت باب و بابیه و نهضت جنگی ایشان در دوره محمد شاه قاجار به نقل از سفرنامه دیولا فوا و نظریه نگارنده
حکایت باب و بابیه و نهضت جنگی ایشان در دوره محمد شاه قاجار به نقل از سفرنامه دیولا فوا و نظریه نگارنده در کتاب «سفرنامه
رساله و اشعار ازلی ها دربارۀ قرة العین
رساله و اشعار ازلی ها دربارۀ قرة العین – نسخ حجاب توسط قرة العین در بدشت رسالهای به نام «صدمین سال قرةالعین » از طرف ازلی ها
ملاقات پسران یحیی صبح ازل با براون
ملاقات پسران یحیی صبح ازل با براون – نویسندۀ نقطة الکاف (حاج میرزا جانی) – توبه نامۀ باب در کتاب کشف الغطاء – شیخیۀ کریم خانی – سید باب همدرس
آشنایی به فنون نظامی در میان بشرویی ، حجت و سید یحیی و ساختن قلاع نظامی توسط ایشان
آشنایی به فنون نظامی در میان بشرویی ، حجت و سید یحیی و ساختن قلاع نظامی توسط ایشان ملاحسین بشروئی و حجت و سیدیحییٰ نحوه جنگ کردن و قلاع[1]
پدر یحیی صبح ازل
پدر یحیی صبح ازل میرزا عباس معروف به میرزا بزرگ پدر ازل و بهاء هفت اولاد ذکور داشت . 1- میرزا محمد حسن 2- میرزا حسین علی 3- میرزا موسیٰ
شمع آجین نمودن سلیمان خان بابی
شمع آجین نمودن سلیمان خان بابی سلیمان خان بابی را بدنش را با نیش خنجر سوراخ کرده و در هر سوراخی شمعی نهاده شمعها را روشن نمودند
اعدام باب شیرازی در تبریز
اعدام باب شیرازی در تبریز – عقاید باب – عقاید و احکام باب – خانۀ باب در شیراز به جای کعبه در مکّه – وقایع شیراز شاهزاده ملک قاسم میرزا
ملا محمد علی زنجانی مشهور به حجت و نقش او در برپایی جنگ داخلی در زنجان
ملا محمد علی زنجانی مشهور به حجت و نقش او در برپایی جنگ داخلی در زنجان ملامحمد علی زنجانی[1] مشهور به حجت از تلامذه شریف العلما مازندرانی[2]
ملاحسین بشرویی
ملاحسین بشرویی – جنگ بارفروش – دو نیمه ساختن بشروئی خسروبک قادر کلاهی را – ساختن بشرویی قلعه هشت گوشی را – فرمان باب به بشرویی برای تصرف تهران
محاکمۀ باب با حضور علماء و ولیعهد (ناصرالدین میرزا) در تبریز
محاکمۀ باب با حضور علماء و ولیعهد (ناصرالدین میرزا) در تبریز به دستور محمدشاه قاجار[1] در تبریز در حضور ناصرالدین میرزا[2] با حضور علما باب را محاکمه کردند
القاب بابیه به قرة العین و خواستگاری وی از باب
القاب بابیه به قرة العین و خواستگاری وی از باب بابیها زرین تاج ( قرة العین ) را بدرالدجیٰ و شمسالضحیٰ نامیدند و بها به وی لقب صدیقه داد. طاهره
مباحثۀ باب شیرازی با علمای اصفهان در منزل سلطان العلماء
مباحثۀ باب شیرازی با علمای اصفهان در منزل سلطان العلماء والی اصفهان علما را بر آن داشت که از باب استقبال کنند و باب را در منزل سید
باب الابواب بهترین کتاب در تاریخ بابیه
باب الابواب بهترین کتاب در تاریخ بابیه بابالابواب[1]که بهترین کتاب در تاریخ بابیه است ذکر کرده: [سید باب در معیت سید یحیای دارابی پسر سید جعفر دارابی کشفی به دستور
نظرات کیوان قزوینی درباره شعبات بابیه و علت منتشر نکردن کتاب بیان
نظرات کیوان قزوینی درباره شعبات بابیه و علت منتشر نکردن کتاب بیان کیوان قزوینی[1] در کتاب «بهین سخن» چنین مرقوم داشتهاند: «میرزا خلیل سید اسپهانی ملقب به
دربارۀ حروف حی
دربارۀ حروف حی ملا میرزا محمد روضه خوان یزدی که از حروف حی بود در کربلا در جلسه درس سید رشتی شرکت می جست و با باب نیز آشنا شد و
نحوه کشته شدن باب
نحوه کشته شدن باب در «تاریخ ایران دوره قاجاریه» نوشته رابرت واتسن ترجمه وحید مازندرانی در صفحه 323 نوشته شده است: که میرزا علی محمد که ادعای سیادت می کرد نایب
اسامی حروف حی
اسامی هیجده تن که به باب گرویده بودند که با خود وی نوزده نفر شدند و معروف به حروف حی گشتند به شرح زیر است : 1. ملا
رکن رابع – شیخیه و ادامه بحث قرة العین –خاطرات لیدی شیل
رکن رابع – شیخیه و ادامه بحث قرة العین –خاطرات لیدی شیل – القاب بهائیه درباره باب در خاطرات «لیدی شیل» ترجمه دکتر ابوترابیان در صفحه 126 گفته
اینک بحثی درباره قرة العین و نظریات عبود صالحی
اینک بحثی در باره قرة العین بیان می دارد و در مقدمه گوید : یکی از دوستان فاضل و پاکنهاد این ناچیز فرزانه راد آقای عبدالحسین
آراء علامه برقعی
آراء علامه برقعی اخیراً به یاری یکی از دوستان[1] که در فن هنر تالی بهزاد[2] است کتاب « عقل و دین» به دستم رسید .
باب
باب این ناچیز در ابتداءِ امر تحقیق در مورد بابیه از طریق آثار بهائیه و شیخیه آشنا شدم و چون نارسائی این امر را ملتفت شدم با وسایلی توانستم
مقدمه نویسنده
آغاز کتاب باب کیست و سخن او چیست مقدمه نويسنده بعد از انتشار كتاب «از احسا تا كرمان»[1] عقايد بابيه را مورد بحث قرار داده و از
مقصود از اختلافات دنيا
شماره مقاله766 مقصود از اختلافات دنيا امّا باید دانست كه مقصود بزرگ شگرفى از این بازیچه و از این جنگ دائمى و از این اختلاف
درباره کتاب اختلافیه
شماره مقاله764 درباره کتاب اختلافیه كتاب اختلافیه ملفوظات[1] كیوان است كه در مجالس متوالیه منظمه در موضوع اختلافات بشر سخن گفته و شنوندگان كلمه به
اینك شرح حال مشایخ و اقطاب ذیلا نقل میگردد
شماره مقاله : 94 اینك شرح حال مشایخ و اقطاب ذیلا نقل میگردد: آقاى خاورى از مشایخ سلسله صفى بسم الله الرحمن الرحیم یا على
فهرست مآخذ مبحث وهابیت و ریشه های آن
شماره مقاله 799 1. اثبات المعاد و الرد علي ابن سينا از ابن تيميه . 2. اخبار الطوال تأليف ابوحنيفه احمد بن داود دينوري ترجمه دكتر
چند نقل قول درباره وهابیت
شماره مقاله 794 پس از بازنگري و ويرايش كتاب حاضر برخوردم به فيش هاي تحقيقاتي نويسندۀ كتاب كه گاه برخي از آنان در فصلی از فصول
وهابيت در پاكستان
شماره مقاله 806 اخيراً رساله اى به نام «يك سال در پاكستان» به قلم قاسم صافى منتشر شد و براى كسانى كه به پاكستان سفر نكرده اند
حبيب الله نوبخت متأثر از سيد احمد خان هندي
شماره مقاله 795 آرا و نظريات حبيب الله نوبخت حبيب الله نوبخت كه از دانشمندان بنام اين كشور بوده و تفسيرى بر قرآن مجيد به نام ”
وجوه اشتراک وهابیت و آراء و نظريات سيد احمد خان هندى
شماره مقاله 805 كتاب (تاريخ جامع اديان) از آغاز تا امروز تأليف جان ناس ترجمه على اصغر حكمت . در بين كتابهايي كه در زمينه ملل و نحل
برقعى وهابى معاصر
شماره مقاله 793 آقاى برقعى سالها پيش كتابى در رد صوفيه به نام «التفتيش»[1] نگاشت و چند بار آن را تجديد چاپ نمود كه بسيار شهرت يافت
وهابیت و شريعت سنگلجى و اعمال و گفتار و آثار او
شماره مقاله 807 شريعت سنگلجي از علماي بزرگ مقيم تهران اولين كسي است كه در ترويچ عقايد وهابيت در ايران بي ذكر نام وهابي كوشيد. و
نظريۀ سيد جمال الدين اسدآبادى
شماره مقاله 803 در كتاب «فلسفه و قانون گذارى در اسلام»[1] تأليف دكتر صبحى محمصانى ترجمه ا سماعيل گلستانى در صفحه 90 نوشته اند: «در مصر جنبش اسلامى
نظریه حاج زین العابدین شیروانی ( سیاح شیروانی ) دربارۀ وهابیه
شماره مقاله 802 شيروانى در عصر فتحعليشاه قاجار و محمد شاه قاجار مى زيست و معارض حاج ميرزا آغاسى بود و 28 سال به سياحت پرداخت و به سياح شيروانى
نظریۀ كيوان قزوينى دربارۀ وهابیت
شماره مقاله 804 جهت مزيد استحضار خوانندگان بيان مى دارد كه كيوان قزوينى طى بيست سال كليه بلاد ايران، افغانستان، پاكستان، شبه قاره هند، عربستان و خراسان
نظرات جان ناس دربارۀ وهابيت
شماره مقاله 801 در كتاب «تاريخ جامع اديان»[1] تأليف «جان ناس» مترجم على اصغر حكمت در صفحه 529 نوشته است: نهضتى ناشى از تجديد حيات و اصلاح
سرگذشت محمد بن عبدالوهاب و عقايد او
مقاله شماره 798 گلدزيهر در كتاب فرقه ها در صفحه 624 نوشته است: محمد بن عبدالوهاب در سال 1201 هجرى 1787 م در نجد نوشته هاى ابن تيميه را
ابن تيميه
مقاله شماره 791 در كتاب مناظرات امام فخر رازى دنباله بحث احمد حنبل در باره ابن تيميه چنين مى نويسد: احمد بن تيميه فقيه و محدث و متكلم حنبلى بر
امام احمد حنبل
مقاله شماره 792 يكى از فرق چهارگانه اهل سنت مكتب يا مشرب حنبلى ها است چهار فرقه اهل سنت عبارتند از: مالكى، شافعى، حنفى، حنبلى و
نظرات پطروشفسكي دربارۀ خوارج
شماره مقاله 800 هم چنان كه در ديگر آثارم عرضه داشته ام مستشرقين بزرگ به واسطه مدارك بسيار كه از شرق بالاخص از ايران به ثمن
خوارج نقل از كتاب تاريخ فلسفه در جهان اسلام
شماره مقاله 796 كتاب پر ارج “تاريخ فلسفه در جهان اسلامى ” حنا الفاخورى- خليل الجر” ترجمه عبدالمحمد آيتى در دو مجلد در جلد اول صفحه 111
وهابیت و ریشه های آن – خوارج
شماره مقاله 797 در دوره اسلام از عهد خلافت على بن ابيطالب (ع) مرسوم شد هر كسى را كه با دولت وقت يا خليفه اى كه به
ارتباط با ما و سفارش کتاب
ارتباط با ما و سفارش کتاب از طریق ایمیل : info@razdar.com دستهبندی: فلسفه عنوان: اختلافیه موضوع: فلسفه – هستی شناسی – انسان شناسی نویسنده : حکیم عباس کیوان
فروش کتاب
سفارش از طریق: info@razdar.com رسالۀ «مواعظ» دو منبر از منابر کیوان است در بمبئی (در بیان معراج روحانی و جسمانی) و «شرح تذکر مسیح (ع) دربارۀ صفات
در تقسيم وقتِ خويش | On Dividing One’s Time
مقاله شماره 596 فريده 39 در تقسيم وقتِ خويش ساعاتِ روز و شبِ خود را و روزهاىِ ماهِ خود و ماه هاىِ سال خود و سال
در تقسيم وقتِ خويش | On Dividing One’s Time
مقاله شماره 596 فريده 39 در تقسيم وقتِ خويش ساعاتِ روز و شبِ خود را و روزهاىِ ماهِ خود و ماه هاىِ سال خود و سال
در تقسيم وقتِ خويش | On Dividing One’s Time
مقاله شماره 596 فريده 39 در تقسيم وقتِ خويش ساعاتِ روز و شبِ خود را و روزهاىِ ماهِ خود و ماه هاىِ سال خود و سال
در تغییر جبلت | On the Revolution of Essence
مقاله شماره 599 فريده ششم از كنز ششم در تغييرِ جِبِلَّت یكى از اشتباهاتِ بزرگ دائمِ لاینحلّ عمومى كه اكثرِ افراد بشر واقع در آنند، آن
شرح حال نورالدین چهاردهی |Biography of Nor -al – din Chahardehi
مقاله شماره 128 تصویر استاد نورالدین چهارهی نورالدين مدرسى چهاردهى در بين الطلوعين نيمه شعبان سال 1297 شمسى در كربلاى معلى در خانوادهاى روحانى پا به