Info@razdar.com
شماره مقاله748
آماده و پذيرا براى بحث با اقطاب و ثبوت تهيدستى آنان
از يك صد و پنجاه و هفت سال بعد از هجرت نبوى (ص) تا امروز، قرب سيزده قرن از پيدايش تصوف مى گذرد.
كليه سلاسل صوفيه اسلامى بنا به اعتقاد به وحدت وجود كه اولين اصل عرفان و تصوف است هيچ يك نم ىتوانند دينى اختيار كنند و يا پيرو مذهبى باشند.
صوفيه پيرو فلسفه بوده و بنا به اعتقاد خود به فلسفه، نيازى به تبعيت دين ندارند، البته مراد متكلمين نمى باشد زيرا عامه مردم علماى علم كلام را فيلسوف پندارند و اين غلط مشهور است.
علوم غريبه خلاف نصوص آيات ربانى است. خلاصه اگر به همين منوال ادامه دهد سخن به درازا كشد، لذا سخن را كوتاه كرده و عرضه مىدارد كه حاضرم در يك مجمع بنا به قوانين تصوف، تهيدستى مراشد را به اثبات رسانم.
چون مشايخ صوفيه خود را داراى مقامات روحى مىدانند لذا اين گفتار در مبحث (اسپرىتيسم) نقل شد.
و ضمناً قادرم كه حقانيت اسلام و تشيع اثنى عشرى را از جنبه روحى اثبات نمايم.
کتاب اسپری تیزم
نورالدين چهاردهى