Info@razdar.com
شماره مقاله747
(سخنى چند با علماى معرفت الروحى تجربتى)
اگر بنابر آن نهيم كه كليه دعاوى و گفتار و كتب انجمنهاى روحى را به ديده قبول بنگريم. تا زمان حال به زعم خود چيزهايى كه كشف نموده اند اهم آنها به شرح زير است:
با ارتباط با ارواح دريافته شد كه پس از مرگ مات فات نبوده و هويت افراد به جهان ابديت راه يافته و به پرسشهاى ما پاسخ داده، مسائلى كه در مورد امور دنيوى است مانند اينكه بانوئى در حال ترانس اظهار بدارد كه در دور قبلى نديمه خاص ملكه مارى آنتوانت بوده و سه هزار سال پيش ملكه مصر بوده است.لذا بقاى روح و عالم پس از مرگ به ثبوت رسيده است.
كشف يك سند كه نزاع خانوادگى را بابت ارث از بين برد و يا شناسايى قاتلى و سارقى و امورى در اين حد آن چنان نيست كه نتوان از طريق ديگر روشن ساخت لذا به فرض صحت اقاويل دانشمندان روحى غير از خدمت به خلق چه بايست كرد كه نيروى پنهانى هر انسان به فعليت در آيد و اگر تمامى ساعات شبانه روز با ارواح در تماس باشيم از جنبه روحى چه طرفى بستهايم، و چه اعمالى پيشه كنيم كه پس از فرا رسيدن مرگ به اعتقاد علماى روحى، ديگر نيازى به عود به دنياى خاكى نداشته باشيم.
اينك اين ذره نادار كه كوچكترين شاگرد مبتدى روحى بوده، دست خود را به سوى دانشمندان روحى غرب به عنوان دوستى و مودت دراز كرده و گويد حاضرم در يك جلسه با حضور دانشمندان روحى به قانون (اسپرىتيسم) نحوه ارتباط با ارواح را روشن ساخته و پس از جلب نظر اين فرزانگان در مورد روح، شمهاى از كيفيت صحيح ارتباط و پاسخ پرسشهايى كه با جلسه ارتباط امكانپذير نيست را از جنبه روحى شرق عرضه دارم.
تمركز تامه، اساس مكتبهاى روحى علمى است و نتايجى كه به دست مىآيد اثر وضعى تمركز است نه ارتباط با جهان غيب. لذا تمركز در تصوف و نيز مراقبه و مكاشفه و اعمال يوگيان همه و همه نتايج و ثمرات تمركز است و با حقيقت كليه مغاير و متباين مىباشد.
کتاب اسپری تیزم
نورالدين چهاردهى